مديران آسيب‌شناسي از حوزه کاري خود در سيل اخير را در دستور کار قرار دهند

کد خبر: 178736 تاریخ انتشار: 1401/05/13 10:53:33
نمایش: 203
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه مديران بايد آسيب‌شناسي از حوزه کاري خود در سيل اخير را در دستور کار قرار دهند، گفت: اين مسئله کمک مي‌کند تا در بحران‌ها و حوادث بعدي شاهد کاهش مشکلات در حوزه‌هاي مختلف باشيم

غلامعلي حيدري ۱۲ مردادماه در جلسه ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه درصد بالايي از استان‌هاي کشور درگير سيلاب شده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تلفات جاني چشمگير در استان شاهد نبوديم، همچنين مردم اين استان با همدلي به يکديگر در امدادرساني کمک کردند و اين مسئله جاي تقدير دارد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: هشدارها و اطلاع‌رساني صورت گرفته توسط اصحاب رسانه و دستگاه‌هاي متولي در کاهش خسارت سيل و مديريت بحران موثر بود، اين سامانه بارشي با اين شدت هر ۴۵ سال يکبار در کشور رخ مي‌دهد، مردم مزه مديريت جهادي را در سيل اخير با مديريت ميداني چشيدند.
 

وي با تاکيد بر اينکه مديران بايد آسيب‌شناسي از حوزه کاري خود در سيل اخير را در دستور کار  قرار دهند، گفت: اين مسئله کمک مي‌کند تا در بحران‌ها و حوادث بعدي شاهد کاهش مشکلات در حوزه‌هاي مختلف باشيم.
 

حيدري با بيان اينکه هفته آينده نيز شاهد بارش خواهيم بود، عنوان کرد: مديران آمادگي لازم براي مقابله با بحران‌هاي احتمالي را داشته باشند.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه چهارمحال و بختياري در سيل اخير در حوزه‌هاي زيرساخت، کشاورزي، شيلات، راه‌هاي روستايي و ... دچار خسارات فراوان شد، يادآور شد: تا زماني‌که مشکلات سيل‌زدگان به‌طور کامل مرتفع نشده است، دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي بايد به خدمات‌رساني ادامه دهند.
 

وي اضافه کرد: حضور ميداني مديران در حوادث به تصميم‌گيري صحيح کمک مي‌کند، دستگاه‌هاي خدماتي در مناطق سيل‌زده حضور داشته باشند تا شاهد قطعي آب، برق، گاز و ... نباشيم و همچنين محورهاي مواصلاتي که مسدود شده بازگشايي شود.
 

حيدري با اشاره به اينکه بايد در اسرع وقت خسارات وراده به بخش‌هاي مختلف در سيلاب جمع‌بندي شود، گفت: بايد ارزيابي با دقت انجام شود، پيش‌بيني مي‌شود حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار ميليارد تومان خسارت به چهارمحال و بختياري در سيل اخير وارد شده باشد.
 

استاندار چهارمحال  و بختياري اضافه کرد: سدها، بندها و سيل‌بندهايي که در سيل اخير در استان تخريب شده‌اند، بايد با قيد فوريت ترميم شود، همچنين مسئله آبخيزداري و آبخوان‌داري در استان مورد توجه جدي قرار بگيرد.
 

وي در پايان با تاکيد بر اينکه ماشين‌آلات راهداري و تجهيزات امدادي چهارمحال و بختياري فرسوده است، تصريح کرد: بايد اين ماشين‌آلات نوسازي شود تا در حوادث دچار مشکل نشويم، همچنين اين استان نياز فوري به لجن کش و کف کش دارد.
 

در حوزه زيرساخت‌هاي تامين آب ۱۱۰ ميليارد تومان خسارت به استان وارد شده است

در ادامه علي حيدري- سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه حجم عمليات امدادرساني باتوجه به امکانات و تجهيزات در سيل اخير بالا بود، اظهار کرد: در سيل اخير حجم خسارات مالي بالا بود و در استان يک فوتي و يک مفقودي گزارش شده است.
 

وي بيان کرد: در سيلاب اخير ۱۶۹ روستا و هفت شهر از سيلاب در بحث آب شرب در چهارمحال و بختياري دچار مشکل شدند، آب ۹۰ روستا به‌طور کامل قطع شد که تاکنون آب ۸۸ روستا وصل شده است، آبرساني سيار در روستاهاي داراي مشکل آب شرب در دستور کار قرار دارد، در حوزه زيرساخت‌هاي تامين آب ۱۱۰ ميليارد تومان خسارت به استان وارد شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/06/01