خسارت ۶۰۰ ميليارد توماني زلزله به شهرستان‌هاي چهارمحال و بختياري

کد خبر: 156722 تاریخ انتشار: 1400/07/20 11:36:32
نمایش: 462
اخبار
خسارات وارده به زلزله مورخ 12مهرماه 1400 در استان چهارمحال و بختياري 600ميلياردتومان براورد شد
جلسه فوق العاده  ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان امروز مورخ 19/07/1400 به رياست اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري در محل سالن فرماندهي مديريت بحران برگزار گرديد .
دراين جلسه اقدامات نهايي و جمع بندي خسارات زلزله چند روز اخير شهرستان هاي کوهرنگ ،اردل و فارسان مورد بررسي قرار گرفت .
 استاندار چهارمحال و بختياري در مصاحبه اختصاصي خبري با مديريت بحران استانداري درخصوص  ميزان خسارت وارده به شهرستان کوهرنگ  بيان داشتند از ۲۲۰ روستاي واقع در شهرستان کوهرنگ در زلزله ۵.۷ ريشتري هفته گذشته به منازل و تاسيسات ۱۰۶ روستا خسارات فراواني وارد شده است، که مجموع خسارت‌هاي برآورد شده در بخش زيربنايي، مسکوني و مردمي ۶۰۰ ميليارد تومان برآورد شد، همچنين به منازل مسکوني در شهرستان‌هاي اردل و فارسان نيز خسارت وارد شده است.
عباسي به ميزان خسارات به  بخشهاي  مسکوني ،تجاري ومعيشتي به ميزان  215ميليارد تومان در بخش زيربنايي به مبلغ 375ميليارد تومان و دربخش کشاورزي 20ميليارد تومان که توسط دستگاه هاي اجرايي براورد شد ه است اشاره نمودند و در ادامه درخصوص تسريع در تخصيص اعتبارات بيان کردند که: در اين جلسه از کليه دستگاه هاي خسارت ديده خواسته شد  تا علاوه بر پيگيري اعتبار جهت جبران خسارات وارده از طريق مديريت بحران و پيگيري هاي لازم را نيز از وزارتخانه مرتبط  صورت دهند تا  سرعت بيشتري در تخصيص اعتبار انجام شود .
در ادامه استاندار در پاسخ به سوال آيا افرادي که معيشت آنها دچار مشکل شده است اقدامي صورت گرفته است؟ گفتند :باتوجه به اينکه تعدادي از خانوارهاي روستايي به‌علت تخريب منازل و تلفات دام دچار آسيب شده‌اند، بايد براي اين خانوارها تا قبل از ابلاغ اعتبارات تدبيري انديشيده شود، که مقرر شد  براي اسکان و توزيع اقلام موردنياز از ظرفيت سپاه، بسيج و نهادهاي حمايتي مانند کميته‌امداد و بهزيستي استفاده شود

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/06/01