تفاهم نامه همکاري مديريت اطفاي حريق در چهارمحال و بختياري امضا شد.

کد خبر: 156035 تاریخ انتشار: 1400/03/05 09:10:46
نمایش: 615
اخبار
تفاهم نامه همکاري مديريت اطفاي حريق در چهارمحال و بختياري امضا شد.

تفاهم نامه همکاري مديريت اطفاي حريق در چهارمحال و بختياري امضا شد.
سرپرست اداره‌کل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين استان جز پنج استان نخست حوزه زاگرس و جنگل‌هاي بلوط زاگرس است، گفت: چهار پايگاه اطفاي حريق در مناطق جنگلي استان احداث مي‌شود.
خسرو کياني  در آيين انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه اطفاي حريق بين مديريت بحران، جمعيت هلال احمر و اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان با اشاره به اينکه احداث اين پايگاه‌ها يکي از مصوبات سفر رييس سازمان مديريت و برنامه و بودجه کشور به استان بود، افزود: پايگاه‌هاي اطفاء حريق در شهرستان‌هاي کيار، اردل، کوهرنگ و لردگان احداث مي‌شود.
به گفته وي، با توجه به وضعيت جنگل‌هاي استان استفاده از وسايل و تجهيزات پيشرفته براي اطفاي حريق يک ضرورت است که بتوان در مواقع بحران و يا وقوع آتش‌سوزي از بروز خسارت بيشتر به پوشش گياهي، به خطر افتادن تنوع زيستي، شيوع آفات، آلودگي هوا شده و بيماري‌هاي تنفسي براي حاشيه نشينان جنگل کم کرد.
وي اظهار داشت: با فعال شدن اين پايگاه‌ها، تامين تجهيزات و امکانات يک ضرورت ديگر است تا در زمان بروز آتش‌سوزي در حداقل زمان ممکن مانع از گسترش آتش‌سوزي به مناطق بيشتر شد.
کياني افزود:هم‌اکنون حوادث گوناگون از جمله آتش‌سوزي، خشکسالي و عوامل انساني به عنوان عوامل تهديد و خطر براي جنگل‌هاي استان هستند و سالانه به طور ميانگين ۴۰ مورد حادثه آتش‌سوزي در جنگل‌ها و مراتع استان ثبت مي‌شود  که با همکاري بين بخشي با توجه به مشکلات و کمبودها اين حوادث به خوبي مديريت مي‌شوند و منابع طبيعي استان نسبت به استان‌هاي ديگر کمترين آسيب در حوزه آتش‌سوزي در اين عرصه‌ها را دارد.
وي با تاکيد بر اينکه دستگاه هماهنگ‌کننده و متولي آتش‌سوزي در جنگل‌ها و مراتع منابع طبيعي است، گفت: مديريت بحران، هلال احمر و ساير دستگاه‌هاي خدماتي به عنوان پشتيباني و افزايش توان امدادي در اين حوادث هستند.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/06/01