با تصميم ستاد مديريت بحران استان کارگروه ارزيابي خسارت‌هاي آلودگي نفتي در منطقه ميانکوه اردل تشکيل و فعاليت خود را آغاز کرد.

کد خبر: 154943 تاریخ انتشار: 1399/09/24
نمایش: 413
اخبار
با تصميم ستاد مديريت بحران استان کارگروه ارزيابي خسارت‌هاي آلودگي نفتي در منطقه ميانکوه اردل تشکيل و فعاليت خود را آغاز کرد.
در روز دوشنبه مورخ 99/09/24 جلسه فوق العاده ستاد پيشگيري ، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران استان در خصوص علت شكستن خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه تلمبه‌خانه روستاي گندمکار شهرستان اردل و اتخاذ تدابير لازم برگزار شد.
در اين نشست برنامه‌هاي متعددي براي مديريت حادثه و رفع مشکلاتي که بر اثر شکستگي لوله نفت شکل گرفته است به شکل کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت تصميم‌گيري شد.
خسرو كياني سرپرست مديريت بحران گفت: در همين راستا مقرر شد تا در کوتاه‌مدت به مشکلات بهداشتي و تنفسي مردم سرخون و روستاهاي اطراف آن پرداخته شود و به خسارت‌هاي موردي که به احشام و يا منازل مسکوني وارد شده رسيدگي شود.
کياني تصريح کرد: همچنين مقرر شد يک تيم پزشکي و يک پايگاه امدادي براي خدمات‌دهي به مردم و بروز مشکلات تنفسي در شهر سرخون مستقر شود.
سرپرست اداره‌کل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري به برنامه‌هاي ميان مدت براي رفع آلودگي نفتي و برآورد خسارت‌هاي ناشي از آن نيز اشاره کرد و گفت: مقرر شد تا در ميان مدت، کارگروهي براي بررسي علت بروز حادثه شکستگي لوله نفت و بررسي دقيق خسارت‌هاي زيست‌محيطي، منابع طبيعي، کشاورزي و آب شرب منطقه تشکيل شود.
کياني ادامه داد: همچنين مقرر شد تا مطالعات لازم براي تامين آب شرب سالم و پايدار براي مردم منطقه ميانکوه و شهر سرخون انجام گيرد.
به گفته وي، تصميم بر اين شد تا در بلندمدت نيز شرکت خطوط لوله نفت و مخابرات ايران براي ايمن‌سازي خطوط انتقال نفت از منطقه ميانکوه ورود جدي داشته باشد.
سرپرست اداره‌کل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه نشت نفت موجب وارد شدن خسارت‌هاي قابل توجهي به منطقه شده است، برآورد اوليه اين ميزان خسارت را نيازمند ۲ تا سه روز زمان دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌هاي مرتبط در حال ارزيابي اوليه خسارت‌ها هستند.
کياني با بيان اينکه آب شرب شهر سرخون در حال حاضر قابل استفاده است، اظهار داشت: با اين وجود با هماهنگي‌هاي انجام شده با شرکت آب و فاضلاب استان مقرر شد تا آب شرب منطقه به طور مرتب پايش و آزمايش شود و چنانچه از استانداردهاي لازم برخوردار نبود تا رفع مشکل به صورت سيار به مردم اين منطقه آبرساني شود.


 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/06/01