تشکيل جلسه کارگروه مخاطرات زيست محيطي

کد خبر: 20390 تاریخ انتشار: 1397/04/20
نمایش: 790
اخبار
جلسه کارگروه تخصصي مخاطرات زيست محيطي روز شنبه مورخ 97/04/19 در محل سالن جلسات ساختمان معاونت محترم امور عمراني با موضوع آتش سوزي در مراتع و جنگلها تشکيل گرديد .
 
جلسه کارگروه تخصصي مخاطرات زيست محيطي روز شنبه مورخ 97/04/19در محل سالن جلسات ساختمان معاونت محترم امور عمراني با موضوع آتش سوزي در مراتع و جنگلها تشکيل گرديد .
در اين جلسه ضمن ارائه گزارش  وضعيت مراتع و جنگلهاي استان و تاثيرات پديده خشکسالي برآن بخصوص  خشکيدگي و کاهش دبي اکثر منابع آبي در عرصه ها و تهديد جدي  حيات وحش راه کارهاي اجرايي کاهش اثرات پديده خشکسالي و تامين آب  شرب حيات وحش مناطق حفاظت شده و همچنين راه کارهاي مبارزه و جلوگيري از خشکيدگي درختان بلوط  بررسي گرديد .
در اين جلسه نيز  گزارشي از وضعيت مراتع و جنگلها در برابر آتش سوزي احتمالي و خطرات بلقوه درسال جاري به دليل پوشش گياهي مناسب ناشي از بارندگي بهاره و همچنين گرم شدن هوا و خشک شدن درختان که در آتش سوزي عرصه ها موثر مي باشد بحث و بررسي و در اين خصوص وظايف و چگونگي همکاري بين بخشي اعضاء در کمک به جلوگيري از وقوع حريق و در صورت وقوع به حداقل رساندن خسارات و اطفاء حريق تبادل نظر و اتخاذ تصميم گرديد.
دراين جلسه برهمکاري بين بخشي مطابق قانون حفاظت از محيط زيست و عرصه هاي منابع طبيعي و استفاده از حداکثر توان تجهيزاتي و انساني براي کمک به دستگاه هاي متولي امر اطفاءحريق شامل محيط زيست و منابع طبيعي و آبخيزداري تاييد گرديد.

مولف: مدیریت بحران استان

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/06/01