چهارمحال و بختياري نيازمند خودروي سبک کمک‌دار است

کد خبر: 179303 تاریخ انتشار: 1401/07/14 07:40:16
نمایش: 235
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه کمبود خودروي سبک کمک‌دار در جمعيت هلال‌احمر استان محسوس است، گفت: باتوجه به کوهستاني بودن استان، خودروهاي کمک‌دار مستهلک مي‌شوند و براي امدادرساني در حوادث با مشکل مواجه مي‌شويم.
غلامعلي حيدري ۱۲ مهرماه در ديدار با يعقوب سليماني- دبيرکل جمعيت هلال‌احمر کشور و وحيد سليمي- رئيس سازمان داوطلبان جمعيت هلال‌احمر کشور با اشاره به اينکه بخش اعظمي از مساحت چهارمحال و بختياري کوهستاني است، اظهار کرد: بنابراين براي امدادرساني در حوادث و زمان بارندگي نيازمند تجهيزات و امکانات به‌روز هستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: تجهيزات و امکانات جمعيت‌ هلال‌احمر در استان محدود است و اين کمبودها در حوادث احساس مي‌شود، بايد پايگاه‌هاي امدادي در استان توسعه پيدا کرده و تجهيز شوند تا در زمان بروز حادثه بتوانيم به سرعت خدمات‌رساني را به حادثه‌ديدگان انجام بدهيم.

وي با بيان اينکه شهرستان‌هاي جديد‌الاتاسيس چهارمحال و بختياري فاقد شعبه جمعيت هلال‌احمر هستند، خاطرنشان کرد: بايد نسبت به احداث پايگاه امدادي در اين شهرستان‌ها اقدامات لازم صورت بگيرد، اين مسئله سرعت‌العمل در امدادرساني در حوادث را افزايش مي‌دهد.

حيدري با تاکيد بر اينکه کمبود خودروي سبک کمک‌دار در جمعيت هلال‌احمر چهارمحال و بختياري محسوس است، گفت: باتوجه به کوهستاني بودن استان، خودروهاي کمک‌دار مستهلک مي‌شوند و براي امدادرساني در حوادث با مشکل مواجه مي‌شويم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بايد تمرکززدايي در توزيع تجهيزات و امکانات در جمعيت هلال احمر صورت بگيرد، همه شعبه‌هاي جمعيت هلال‌احمر در شهرستان‌ها بايد از امکانات مساوي برخوردار باشند.

وي تصريح کرد: چهارمحال و بختياري نيازمند استقرار دائمي بالگرد است، محور تعدادي از روستاهاي استان در زمان بارش به مدت ۶ ماه مسدود مي‌شود و براي امدادرساني و انتقال بيماران نيازمند بالگرد هستيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/06/01