اقلام امدادي و خوراکي در اختيار سيل‌زدگان قرار بگيرد

کد خبر: 178668 تاریخ انتشار: 1401/05/09
نمایش: 191
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه موادغذايي، نان، آب معدني، خوراک دام و ساير اقلام امدادي در اختيار مردم آسيب‌ديده از سيل قرار بگيرد، گفت: بازديد ميداني از مناطق آسيب ديده از سيل در دستور کار قرار دارد.

غلامعلي حيدري  ۹ مردادماه در جلسه اضطراري ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري با اشاره به وقوع سيل در تعدادي از استان‌هاي کشور، اظهار کرد: متاسفانه اين سيل خسارت فراواني را بر جاي گذاشت، بنابراين بايد آمادگي دستگاه‌هاي امدادي، خدماتي و .... بالا برود تا شاهد به حداقل رسيدن خسارات در حوادث باشيم.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: خوشبختانه با پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته از وارد آمدن خسارات عمده و تلفات جاني جلوگيري شد، قطعا حفظ جان افراد براي تمامي مسئولان استان در اولويت است، فرمانداران نيز با مديريت ميداني در مناطق سيل‌زده حضور داشتند که اين مسئله جاي تقدير دارد.
 

وي با تاکيد بر اينکه امدادرساني در ساعات اوليه وقوع بحران در کاهش خسارات و تلفات بسيار موثر است، خاطرنشان کرد: براي مثال به محض شدت گرفتن بارش‌ها گردشگران حاشيه امامزاده به سرعت تخليه و به مکان‌هاي امن هدايت شدند.
 

حيدري ادامه داد: پل ورودي به امامزاده روستاي بارده استاندارد نبود و همين مسئله باعث شد تا در پي وقوع سيلاب آب وارد اين مکان شود، بايد پيش‌بيني لازم براي پاکسازي مسيل‌ها، جوي و جداول و ... صورت بگيرد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه چند شهرستان در استان از نظر وقوع سيل  در حالت بحراني قرار دارند، عنوان کرد: هر کدام از معاونين با همراهي نماينده تام‌الاختيار مديران‌کل عضو ستاد بحران در يک شهرستان براي بررسي روند خدمت‌رساني حضور پيدا کنند، معاوناني که در معيت معاون استاندار هستند بايد اختيار تام داشته باشند.
 

وي بيان کرد: امروز حدود ۱۰۰ نيرو از ارتش جمهوري اسلامي با تجهيزات و جيره غذايي براي امدادرساني به سيل‌زدگان وارد چهارمحال و بختياري مي‌شوند، باتوجه به درگير بودن استان‌هاي کشور، امکان درخواست تجهيزات از استان‌هاي مجاور وجود ندارد.
 

حيدري با اشاره به اينکه موادغذايي، نان، آب معدني، خوراک دام و ساير اقلام امدادي در اختيار مردم آسيب‌ديده از سيل قرار بگيرد، توضيح داد: بازديد ميداني از مناطق آسيب ديده از سيل در دستور کار قرار دارد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: براي جمع‌آوري کمک‌هاي مردمي افراد از دادن شماره حساب شخصي خودداري کنند، تنها شماره حساب از جمعيت هلال‌احمر و کميته امداد امام خميني اعلام شود تا جلوي سوءاستفاده افراد در اين مسئله گرفته شود.
 

وي تصريح کرد: مديرکل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري سخنگوي ستاد مديريت بحران است، فرمانداران از ارائه خسارات سيل خودداري کنند تا آمار دقيق از سوي اين شخص اعلام شود و شاهد تناقص در آمار ارائه شده نباشيم.
 

بايد در اسرع وقت براي اصلاح شبکه آبياري باغات و اراضي کشاورزي اقدام شود

در ادامه علي حيدري- سرپرست معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه برخي اقدامات عمراني براي جلوگيري از بروز خسارت در حوادث به‌علت مشکلات اجتماعي معطل مي‌ماند، اظهار کرد: دستگاه‌هاي اجرايي مانند منابع‌طبيعي، سازمان حفاظت از محيط‌زيست و ... بايد همکاري لازم را داشته باشند.
 

وي بيان کرد: برخي از سربندها، قنوات، چاه‌هاي تامين آب و کانال‌هاي کشاورزي به‌علت سيل دچار خسارت شده‌اند، بايد در اسرع وقت براي اصلاح شبکه آبياري باغات و اراضي کشاورزي اقدام شود، زيرا امکان دارد در هفته‌هاي آينده حجم وسيعي از اين اراضي خشک و به کشاورزان خسارت وارد شود.

حيدري تاکيد کرد: بلافاصله پس از پايان بحران، دستگاه‌هاي اجرايي براي رفع نقاط حادثه‌خيز در سيل، سربند و .... اقدام کنند، البته باتوجه به حجم بارش‌ها بروز خسارت در برخي نقاط دور از انتظار نيست.
 

روستاي بارده هم‌چنان در معرض خطر سيلاب است

در پايان محسن حسين‌ميرزايي- سرپرست معاون امنيتي سياسي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه از مدت‌ها قبل سازمان مديريت بحران و سازمان هواشناسي هشدار لازم براي وقوع سيلاب را داده بود، اظهار کرد: مي‌‍توانستيم در اين مدت عملکرد بهتري در مديريت بحران داشته باشيم.
 

وي بيان کرد: روستاي بارده هم‌چنان در معرض خطر سيلاب است، بايد با انحراف سيلاب از ورود آب به روستا و خسارت بيش‌تر جلوگيري کنيم، اين روستا براي تخليه آب و گل و لاي از منازل نيازمند  لجن کش است.
 

حسين‌ميرزايي در پايان گفت: بايد برآورد خسارات سيل در چهارمحال و بختياري با سرعت و دقت انجام شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/06/01