اختصاص ۲۰ هزار ميليارد ريال اعتبار جديد براي تنش آبي در ايران پيشنهاد شده است.

کد خبر: 155992 تاریخ انتشار: 1400/02/31 19:15:55
نمایش: 647
اخبار
معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران ايران با اشاره به خشکسالي‌هاي مستمر در کشور گفت: اختصاص ۲۰ هزار ميليارد ريال اعتبار جديد براي تنش آبي در ايران پيشنهاد شده است.
🔹️اسماعيل نجار روز سه‌شنبه در ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: پيش از اين ۳۲ هزار ميليارد ريال براي مقابله با تنش آبي در کشور در نظر گرفته شد و اين مبلغ با توجه به وضعيت خشکسالي و تنش آبي در استان‌ها توزيع شده است.

نجار به هزينه ۶۰ هزار ميليارد ريالي براي استمهال تسهيلات کشاورزان آسيب‌ديده ناشي از خشکسالي در قالب بند خ ماده ۳۳ در سال‌هاي قبل اشاره و تصريح کرد: در سال ‌جاري ۲۰ هزار ميليارد ريال براي استمهال تسهيلات کشاورزان و عبور از وضعيت خشکسالي در نظر گرفته شده است.

وي يادآور شد: همچنين ۲۰ هزار ميليارد ريال براي پرداخت تسهيلات به کشاورزان آسيب‌ديده ناشي از خشکسالي به بانک‌هاي عامل اختصاص يافته است که مهلت جذب آن تا پايان سال ‌زراعي جاري است.

معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران اظهار داشت: توجه به بيمه محصولات کشاورزي يکي از مهم‌ترين راهکارهاي مطلوب براي جبران خسارت‌ها در زمان بحران به ‌شمار مي‌رود.

وي گفت: اجراي طرح بيمه اجباري تمامي واحدهاي مسکوني داراي برق‌ کشي از ابتداي سال‌ جاري نياز به مشارکت مردم دارد.

نجار تاکيد کرد: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي و بخش خصوصي در زمان بحران موظف به همکاري با ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران هستند.

وي افزود: ۳۰ هزار ميليارد ريال اعتبار به صندوق توسعه بيمه کشاورزي، ۲ هزار ميليارد ريال براي صندوق بيمه عشايري و ۲ هزار ميليارد ريال به‌منظور آب‌رساني به عشاير اختصاص يافته است.

معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران تصريح کرد: به‌دنبال بارش‌هاي سيل ‌آساي سال ۱۳۹۸ حدود ۲۵۰ سد و ۶۷ تالاب خشک و کم ‌آب در کشور آب‌گيري شد و در اين مدت ذخيره آب کشور افزايش پيدا کرد و بيشتر سدهاي کشور افزون‌ بر ۷۰ درصد آب‌گيري شدند.

نجار اظهار داشت: اما هم‌اکنون کاهش ۵۲ درصدي بارش‌ها در کشور باعث بروز پديده خشکسالي و خسارت‌هاي جبران‌ناپذير ناشي از آن شده است.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/06/01